Audyt hoteli – jak przeprowadzić wartościową kontrolę?

HoReCa

Od pewnego czasu coraz popularniejsze stają się pojęcia takie jak, tajemniczy klient lub tajemniczy gość. Jest to rozwiązanie polegające na tym,  że z pozoru zwykła osoba pojawia się na terenie obiektu w celu dokonania zakupu, np. w hotelowej restauracji lub skorzystania z usług, np. wynajęcia pokoju. W ten sposób można skutecznie sprawdzić jakość obsługi oraz czego doświadcza na terenie hotelu zwykły gość. Tak przeprowadzony audyt hotelu może pokazać właścicielom lub zarządcom, jak sprawuje się zespół pracowników,  a także jak funkcjonuje obiekt, gdy nie ma ich na miejscu.

 

Jak sprawdzić, czy w hotelu panuje porządek?

 

Wielu zarządcom może się wydawać, że audyt hotelu nie jest im potrzebny, ponieważ na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się w porządku. Obłożenie obiektu jest na przyzwoitym poziomie, a większość klientów jest zadowolona, co potwierdzają wyniki z przeprowadzonych ankiet. Jednak, by mieć pewność, że biznes zmierza we właściwym kierunku, warto co jakiś czas przeprowadzić profesjonalny audyt hoteli.

 

To właśnie dzięki takiej kontroli można dowiedzieć się, które czynności są prawidłowo wykonywane, a nad czym trzeba pracować, aby poprawić efektywność pracy i zwiększyć zyski hotelu.

 

 Czy hotel może działać inaczej niż myślisz?

 

Dobrze przeprowadzony audyt działa jak skuteczny lek na chore miejsce. Rzeczowo przeprowadzona analiza i raport podsumowujący pomoże wykryć wszystkie nieprawidłowości. Mogą się w nim pojawić informacje dotyczące niedociągnięć po stronie personelu, czy też braków w podstawowym  wyposażeniu pokojów. Kontrola, ukazując takie właśnie zaburzenia w funkcjonowaniu biznesu, pomoże je wyeliminować i unikać ich w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *